tisdag 2 oktober 2012

Små arbetsgrupper, typ en succé.



Det är lite dåligt med ansvarstagandet här på kontoret. Rätt många dräller omkring och gör mest ingenting, ja, förutom att lyfta lön (bidrag) då. Därför har vi nu äntligen delat upp oss i olika arbetsgrupper, eller "redaktioner" som nya killen envisas med att säga. Lite snopet kanske att jag blev själv i min grupp och har ansvar för ämnena "vått" och "torrt". Vet inte riktigt vad det ska bli av det, men det ska nog klarna.
Dessutom satte dom andra här på jobbet upp ett litet staket runt min arbetsplats. Ganska fint faktiskt.
Allt bara positivt så långt.
Det som dock stör mig är att de två killarna som har hand om ämnena "trend och span", och har sin plats nära min (men mest sitter och tisslar, tasslar och fnissar) tycker att dom är så fruktansvärt fräcka. Till råga på allt har dom dessutom kommit över en ganska ny sådan där designad Apple-dator som spär på deras mallighet.

Och efter jobbet idag skulle dom tydligen ut och "dricka vitt vin".

Hoppas deras dator kraschar.