måndag 29 juli 2013

Så mycket sparar du på att göra matlådor!



Då var vi tillbaka från semestern. Modemet är startat och elen är betald.
Men först måste vi bara fixa matlådor och vi tänkte att vi fixar samtliga matlådor för resten av året på en gång, i ett svep. Vi har räknat ut, om vi inte räknat fel, att vi genom att göra så, sparar in närmre 4,5 miljoner kronor!!!
Det är faktiskt helt otroligt.

Jag tycker väldigt mycket om senapspanerad sill och tröttnar aldrig på det, så jag körde faktiskt på med det till alla lådor.

155 matlådor på ett bräde, det gick fortare att göra än vad jag trodde! Tror faktiskt jag även kör på med alla lådor för hela 2014 när jag ändå har ångan uppe! Och skönt att också få visa att vi bloggare faktiskt äter bra och regelbundet. Det har spridits bilder om att vi bloggare bara sitter och petar i små sallader på caféer och sippar vin, men så är det alltså inte. Färska siffror visar istället att försäljningen av sill, senap, smör och liknande produkter till bloggare har ökat med närmre 400 procent bara under 2013!!

Nä, nu måste jag nog ta och vädra lite innan de andra kommer.