torsdag 1 november 2012

Snuvad på en riktig kanonbild #2



Jag strosade omkring i vår vackra stad häromdagen och det var så ljuvligt! Såg så mycket vackra och intressanta saker. Bland annat vandrade jag omkring i ett mycket vackert hus jag aldrig tidigare noterat och det hade så oerhört fina dörrar som jag genast kände att jag ville föreviga.
Men just som jag ska till att klicka av så hoppar den här kvinnan fram med sin fina gåbort-kavaj (som egentligen var ett omsytt liggunderlag) och börjar spela fiol hetsigt och intensivt.
"Nu spelar jag en truddelutt till, nu kan du fota", skrek hon hela tiden.
Efter ett tag kom faktiskt en vakt och förde bort henne och jag tänkte att nu kan jag fota, men just då släckte dom ner och en speakerröst sade att "nu stänger museet och vi kommer aldrig att öppna igen, tack och hej".
Jäkla skit, faktiskt.