torsdag 9 februari 2012

Mitt i livet, olika "arenor".



- Hej, jag är mitt i livet och befinner mig på olika "arenor" i livet. Går det att förena dom tror du? Kanske här hos dig? För det är du som bor här, va?
- Eh, ja... Men känner vi varann?
- Nej. Inte vad jag vet i alla fall. Men jag befinner mig som sagt på olika "arenor" i livet och jag tog med mig lite skurvatten i en hink så jag kanske skulle kunna skura här inne hos dig?
- Fast det tror jag inte behövs.
- Men jag gör det hemskt gärna.
- Haha, ja du... Nä, men faktiskt, här är superrent.
- Nånstans är det nog lite smutsigt. Eller så kan jag göra nåt annat. Jag befinner mig som sagt på olika "arenor" i livet, så nåt finns här nog som jag ska kunna fixa.
- Fast det är bra som det är. Verkligen.
- Ligga?
- Oj, nä, bra där också som det är.
- Någon annan "arena" kanske?
- Nä, tyvärr.
- Laga mat?
- Nä, mätt. Proppmätt.
- Sova sked?
- Sova sked...näe du, tyvärr.
- Sopor?
- Sopor? Ja, dom kan du få slänga, faktiskt. Räkskal bland annat.
- Men då fixar jag det.
- Ja, men vad bra.
- Tack.
- Tack ska du ha. Och lycka till med dom andra "arenorna"!
- Tack!