onsdag 17 februari 2010

Narrad


Idag skulle vi fotas hela gänget här på kontoret, så jag hade klätt mig i min fina grova grå tröja gjord av en gammal säck med snygg krusad krage och runt midjan hade jag ett trendigt grovt snöre. Men när det var dags för plåtning vid niotiden och jag anslöt mig till gruppen, tystnade alla och nån sa plötsligt "eh, vi kör plåtning efter lunch istället". Okej, tänkte jag, det funkar lika bra det.

Men sen när det sen var dags att plåtas, då hade alla bytt kläder till ganska knasiga och narriga medeltidskläder! Alla tramsade och flamsade, men jag visste inte vad jag skulle göra så jag mest stod där och ville att det hela skulle bli klart.
Värst var chefen här på kontoret som hade ringt in sin fru och dom låg på golvet och flaxade och sprattalade och låg och skrek "medeltidsmannen, medeltidsmannen"!

Visste inte riktigt om jag skulle känna mig utanför eller som en del av "gänget".