måndag 22 februari 2010

Konflikt på jobbet


- Men du, vad är det du håller på med?! Hur ser du ut?!
- ...
- Men, du ser ju stel och grå ut, har du suttit här hela helgen? Va? Och vad i hela fridens namn är det du har spökat ut dig i?! Du ser ju inte klok ut!
- Jag har gjort det själv.
- Jo, det syns. Herregud, stickad sjal! Kan du inte klä dig normalt, som oss andra? Ska det behöva vara så svårt?
- Jo. Men jag är besviken och missnöjd.
- Jaha. Vad är det då?
- Tycker inte det är som förr här. Jag får aldrig skriva om sånt jag tycker om.
- Va? Du skriver väl hela tiden?! Och bara om sånt du tycker är roligt. Ibland skulle du faktiskt kunna skriva om nåt vettigt.
- Fast ni säger hela tiden, att "det där är det ingen som vill läsa", "det där blir man inte rik på".
- Men har vi inte rätt då?
- Jo...
- Precis. Det förstår du väl att det inte funka att skriva om massa gamla kärringar som är gifta med presidenter och kungar eller quinnor som gjorde sin första film redan 1963?! Det vet du väl, det ska vara ungt, glatt och läckert!
- Men jag tycker inte det är roligt.
- Nähä. Men du kanske skulle kanske ha en egen blogg då.
- Fast jag tycker det är så trevliga lokaler här.
- Just det. Då kanske man får bjuda till lite ibland.
- Men...
- Inga men nu! Ta och blogga lite om OS nu. Det blir bra ska du se! Hitta på nåt kul.
- Hon Anette i curlinggänget tycker jag är lite lockande och mysig.
- Jaha, det var kanske inte riktig vad jag tänkte mig, men okej då. Bara du går och byter till lite vetiga kläder så... Gå och duscha också. Du kan långa min mantel, jag har en extra inne hos mig. Jag går och sätter på kaffe. Så tar vi och kommer igång nu. Som förr!
- Ja, som förr!