måndag 8 februari 2010

Inga kläder


- Hållå du, hur är det?
- Jo, det är bra, tror jag.
- Vad gör du?
- Nä, är ute och fixa lite grejer. Ska handla några saker.
- Okej. Jo, vi har bokat bord ikväll på den där nya pizzerian på hörnet. Har du lust att hänga med?
- Oj, jag vet inte. Jag har inga kläder.
- Men det är bara en pizzeria. Det är inga hårda klädregler där.
- Fast jag har inga kläder.
- Inga kläder?
- Vaddå, du är naken?
- Ja.
- Oj.
- Ja.
- Är det inte kallt?
- Jo.
- Oj. Varför är du naken?
- Ville klä mig i modekläder men modekläderna är så konstiga nu, man ser ju ut som en gammal gubbe i dom. Jag vill ha liksom moderna danskläder. Glada färger. Kläder som lyser.
- Men istället valde du inga kläder alls?
- Ja. Vill inte klä mig omodernt, så då var det bättre att inte klä sig alls.
- Hur länge har du tänkt vara naken då?
- Tills modet är färgglada, självlysande och moderna danskläder.
- Oj.
- Allt kommer tillbaka.
- Jo, kanske. Nåväl. Vi hörs nån annan gång då.
- Ja.
- Ha det bra.
- Tack. Du med.
- Tack. Hej.
- Hej då.