måndag 15 februari 2010

Kontorssnack


- Alltså, vi måste ta och komma igång nu. Det har varit vinterkoma länge nu och ni skulle ju vara så alerta sa dom.
- Grilla korv, grilla korv!
- Vi har ju precis ätit mackor.
- Glass! Glass! Glass!
- Chokladglass!
- Bajsglass!
- Haha, du är dum, du är dum!
- Lugna ner er nu. Vad händer med den där grejen, du i spindelmannenkläder, skulle skriva om "Gunnar Ekelöf, döden och mörkret"?
- Glömde hemma.
- Jaha. Tar du med den imorgon då?
- Kanske... gubbe.
- Haha!
- Hahaha!
- Gubbegubbegubbegubbebajs!
- Ni är ju helt värdelösa.
- Ha ha ha! Kissgubbe!
- Jaha, är det någon som tagit tag i The XX-analysen då? Det har ju bara skrivits väldigt, väldigt ytligt och banalt om dom tycker vi. Du, nakengris med roliga grodstrupor, du skulle ju spåra Camus och delar ur Illiaden i deras texter, hur har det gått med den biten?
- Vet inte.
- Vet inte?
- Sluta. Du bara TJATAR JU!
- Han äär duum, han äär duum! Haha!
- Ingen grej på Mad Men heller då?
- Jag har ritat en drake som äter upp ditt huvud och sen bajsar ut det på hela dig! Haha!
- Ni är ju fan sjuka. Det finns ju ingen drake som kan komma och äta mitt huvud!
- Joo! Haha!
- Nån får i alla fall försöka göra nån enkel grej på gratistidningen Metro, dom fyller ju år i dagarna. Skriv nåt trevligt, nåt om att det är bra att det finns gratistidningar som skriver om lite allt möjligt trevligt.
- Jag gör det. Om jag får godis.
- Nej.
- Nähä. Då gör jag det inte.
- Alltså, jag ringer eran fröken så får hon komma och hämta er hela bunten för ni är ju helt värdelösa. Här händer ingenting. Så får vi ta tillbaka några av det vanliga gänget.
- NEJ! Jag ska skriva! Jag ska jag ska jag ska!
- Okej.
- Om vi grillar korv först.