tisdag 2 februari 2010

Några spartips från oss här på bloggen!

Är det skralt i kassan? Vi vet hur det känns. Men här kommer några enkla tips från oss här på bloggen. Om "vända-på-slantarna" var olympisk gren skulle det vara guldregn på bloggredaktionen!

Tips från en Spargris #1: "Jag jobbar extra på Ica fyra timmar i veckan, annars går det inte. Jag försöker laga all mat själv. Det blir mycket spaghetti, korv och nudlar. Studentkäk för en karl, helt enkelt."

Tips från en Spargris #2: "Jag bor hos morsan, betalar femhundra spänn i månaden. Äter mycket mat med passerat bäst-före-datum, det smakar oftast ändå okej och vad som är bra med det är att man ibland insjuknar och blir hemma några dar, vilket gör att man sparar pengar."

Tips från en Spargris #3: "Jag sover hela dagarna vilket gör att man inte gör av med en endaste spänn. På kvällarna spelar jag sköna folkmelodier på lite olika instrument, oftast hemma, ibland hos nån bekant. På det tjänar jag inte en endaste spänn. När jag tänker på det blir jag inte särskilt glad."

Tips från en Spargris #4: "Äsch, det brukar oftast lösa sig på nåt sätt."