onsdag 2 december 2009

Riktig reggae!


Det finns så många där ute som säger att dom lyssnar på reggae och att dom "lever" reggae. Dom säger att dom tatuerat "Bobban Marley" på sina skinkor och att dom har cd-skivor i bilen med Bob Marleys odödliga musik och att dom lyssnar på den ibland när dom åker till jobbet.

Men dom är ändå inte super-reggae. Det är däremot jag. Bl a så struntar jag i att åka till jobbet, för jag lever reggae, alltså orkar jag inte att åka till jobbet. Jag stannar istället hemma och tar det lugnt.

Sen har jag stickat den här reggae-mössan i reggae-färgerna. Eller rättare sagt nästan alla de tre reggae-färgerna. Jag hade inget rött garn hemma när jag stickade "skiten". Men istället så målade jag en vägg röd och då blir det komplett reggae-färgskala när jag sitter här och diggar reggae vid den röda väggen samtidig som jag har på mig min gul-gröna mössa.
Ja, så lever jag. Det funkar bra.