onsdag 9 december 2009

Den här listan ni håller på med


– Jooo, en liten undran bara. Denna hära listan ni håller på med, tar den aldrig slut?
– Känns inte så.
– Hur många saker ska ni räkna upp efter varann egentligen? Jag menar, jag har inte riktigt tid att sitta och läsa en massa sånt här. Jag skulle liksom vilja ha några trevliga bilder istället.
– Ja, vi är också väldigt trötta på den här listan. Den tar faktiskt aldrig slut. Hur långt har vi kvar? Va? Va?? Är vi bara på plats sjutton?! Men det går ju inte. Vi var ju trötta på skiten redan vid 39.
– Jo, men det är det jag säger. Man orkar inte. Ibland när jag har lite tid då lyssnar jag gärna på Gerry and the Pacemakers, det tycker jag är bra. Och så läser jag gratistidningen Metro också för den tycker jag kan vara trevlig.
– Ja, den är väldigt välgjord. Gratistingen Metro alltså. Fast dagens nummer har vi inte läst.
– Jo, men jag har den här. Fast Alexandra Pascalidou-bilden har jag klippt ut och klistrat upp på lite styvare kartong. Tycker det är en fin bild. Fast hon är allldeles grön hela hon, det ser lite konstigt ut. Men hon ser rar ut, det gör hon.
– Ska vi strunta i den här listan, tycker du?
– Ja, jag tycker ni ska lägga ner skiten.
– Ska vi visa nån bild på Alexandra Pascalidou istället?
– Ja, eller någon trevlig quinna i randiga kläder kanske.
– Okej.