fredag 25 december 2009

Julspecial #2


Ha, ha, folk har fan inga krav nu för tiden! Tur för mig!
Alltid kring jul sätter jag upp lappar i kvarteret om att jag kan agera tomte mot lite "mat och dryck" (=öl, vin och sprit) i ersättning och det brukar bli en hel del bokningar, fast jag brukar bli kvar på den första och fyllna till så rejält att jag struntar i dom andra bokningarna.

Men det ska ju tydligt sägas här, att nån jävla tomteoverall äger jag inte, varför skulle jag det?! Däremot har jag en ganska hel och ren "kockutstyrsel" inklusive en "sån där" mössa, vilket funkar nästan lika bra. Klart dom blir förvånade när det knackar på dörren och dom öppnar och där står, inte en skrattande tomte utan en småsmutsig kock. Men efter några "hö hö hö, finns här några snälla barn" brukar man ha brutit sig igenom den första väggen av förvåning, besvikelse och ilska.

Avslutningsvis vill jag säga att folk numera, överlag, har allt bättre förråd och utbud av öl, vin och sprit, vilket är till stor glädje för oss koc....tomtar.