onsdag 9 december 2009

Ond kursledare


Var på kurs tidigare idag, en kurs i samlagsteknik som ABF ordnade. Jättebra kurs! Så länge jag fick vara med vill säga.

Tyckte kursledaren var bra på det hela men det var några punkter i delen om hur man "kommer igång" som jag ställde mig lite undrande kring. Och det skulle jag inte gjort. Hon var tyst en lång stund och tittade på mig de ondaste ögon jag någonsin sett!

Efter ett tag lämnade hon salen och man kunde höra hur hon började snickra på nåt där ute i korridoren. Efter kanske tio minuter kom hon tillbaks in i salen och bar på nån märklig anordning. Hon återgick till sin plats. Hon var tyst och tittade åt mitt håll och sen lyfte hon upp sin märkliga anordning, som var ett mjölkpaket från vilken det hängde två tjockare ringar i varsit snöre. Skulle dom symbolisera mina pungkulor? Hon stod och nöp väldigt, väldigt hårt i dom. Hon borrade sin onda blick in i mig. Nu kunde jag se vad hon hade skrivit på mjölkpaketet: "Hej då du i ful jacka och med ful röst". Jag läste texten igen. Ja, den var riktad till mig.
Nu tittade hennes onda blick strax ovan mitt huvud. I rummet var det alldeles tyst. Inte ett ljud.
Nu såg jag att alla tittade på mig med lika onda blickar. Jag dröjde en stund. Sen insåg jag att det bara var att ta mitt pick och pack att gå.

Synd att det skulle sluta så här, då det som sagt, var en jättebra kurs.
Snörpligt slut bara.