fredag 25 december 2009

Julspecial #3


Ja, igår hade jag så klart julklappsutdelning hemmavid. Jag hade köpt en dvd-film med tv-serien Miami Vice förra veckan som jag tyckte skulle bli en superbra julklapp.
Fast jag kunde inte riktigt bestämma mig för när på julafton jag skulle "tilldela" mig julklappen, så jag gjorde så att jag med slutna ögon knappade in slumpmässig tid på klockradions alarm och när den ringde, då skulle det bli paketutdelning!
Under dagen tog jag det ganska lugnt och så. Tog nåt glas, åt några glassar, läste lite gratistidning.

Och klockan 22:30 dånade klockradions alarm igång och då var jag finklädd och i fin form!
Gud vad glad jag faktiskt blev när jag ivrigt rafsade upp paketet och däri fann en dvd-film med tv-serien Miami Vice. Okej, det var säsong 3 och säsong 1 och 2 har jag faktiskt inte sett. Men jag kom ganska snabbt in i serien och karaktärerna. En kille var ljus och en var mörk och det tyckte jag var en ganska kul mix och dom jobbade oerhört proffsigt. Snygga kläder hade dom också! Flera scener "gav mig paket", för dom hade en väldigt suggestiv stämning och killarna kändes läckra.

Precis innan jag "slocknade" i soffan vid 03-tiden insåg jag att jag hade glömt att stänga av klockradiolarmet! Ha, ha, det hade stått och tjutit i nästan fem timmar! Verkligen en jul att minnas.