torsdag 8 oktober 2009

Keyboardstrippan!


Ja, det var vad vi fick till lunchen idag. På hemsidan kallade hon sitt framträdande för "en keyboardshow in på bara skinnet", men vi trodde såklart inte att det var vad vi bokstavligen skulle få oss bjudet.

Hon var bokad till matsalen mellan 12-13 och vi väntade oss avkopplande tongångar, kanske en trubadurversion av Jean-Michel Jarre, men hon bara rattade igång nån trumtakt och började strippa! Och riktigt långsamt! När jag var klar med min råkosttallrik hade bara kappan och ena stöveln åkt av.
Men när jag fått i mig min enorma laddning ärtsoppa och 8-9 pannkakor, då var det inte mycket skylande kvar på "artisten"!
Och plötsligt var hon puts väck! Men keyboarden stod kvar och trummade på och mitt på scenen låg hennes hög med kläder.
Och betalt hann hon inte få.