torsdag 15 oktober 2009

Bäcken skulle kunna bli mitt liv


Det finns ingen Australisk miniserie från 1983 i hela världen som jag älskar så mycket som Floden blev mitt liv och därför känner jag att jag vill att floden ska bli mitt liv också! Men såklart finns det ingen flod där jag bor men i alla fall en liten bäck och den skulle kunna bli mitt liv.

Ett tag tänkte jag att busken mitt framför mig här skulle kunna bli mitt liv, men jag har samtidigt svårt att se oss gå igenom tilräckligt intressanta faser. Och så är jag väldigt dålig på växtskötsel.

Så det får bli bäcken.
Därför sitter jag här och väntar på att den ska bli det. Kanske inte att det ska bli värsta skeppsbrottet men i alla fall att nån ska komma och putta mig så jag ramlar ner i bäcken, då tror jag att den kommer att bli mitt liv.
Och sen hoppas jag på att bli mångfaldigt prisbelönad.