onsdag 7 oktober 2009

Igår: Utebliven succé



Det blev inte så bra igår, det lilla arrangemanget på kontoret.
Så vad gick fel då?
Ja, till att börja med kan vi väl säga att det var en "hyfsad" felbokning.
Jag kollade runt lite på internet och kom då in på en sida för nån som kallade sig för "The King of Entertainment". Det lät ju väldigt bra!
På sidan var det massa sköna bilder av unga och medelålders killar som hoppade omkring och dansade och tjoade och det hela såg väldigt påkostat ut. Så jag klickade på "boka"-knappen.
Några dagar senare fick jag ett kontraktsmail med inga konstigheter och ett pg-nummer där de 56.ooo kronorna skulle betalas in. Allt var okej med andra ord.

Men sen dök dom upp igår då. Eller dom: Han dök upp. En otroligt tråkig människa, säkert 60. Och det var ingen dans, ingen sång, inga skämt, inte en endaste liten rolig historia. Han bara stod och malde på, eller sluddrade. Det var lite från bibeln och lite lösryckta notiser från gratistidningen Metro. Helt obegripligt och inte underhållande en endaste sekund!
Och i närmare två timmar höll han på!!

Vi kan väl säga så här, det blev inget mingel efter det...

Men i alla fall skulle festen fortsätta, så vi gick iväg till stora salen här på kontoret. Jag märkte nånstans att det tisslades och tasslades och att ingen pratade med mig, men det var i och för sig inte så väldans unikt, så det lämnade tanken ganska fort.

Men sen när vi var framme och jag trodde att nån diskjockey skulle mullra igång lite bra dansmusik, då kommer en av de yngre nyanställda tjejerna fram till mig och hoppar upp och sparkar mig i ryggen! Jag flyger såklart i marken, och hon fortsätter och "lappa" till mig och mular mitt ansikte i golvet. Samtidigt hör jag hur alla i kör skriker "världens sämsta arrangör, nu så är du väl ganska så mör!!"

Misshandeln pågår säker en kvart, sen sätter diskjockeyn på lite skön diskomusik och den unga nyanställda tjejen försvinner.

Tråkig avslutning på en i det stora hela ganska misslyckad dag.