torsdag 22 april 2010

Att stjäla



Okej, jag har svårt att hålla mig från att stjäla. Problemet är bara att folk blir så arga när man stjäl från dom, vilket jag i viss utsträckning kan förstå. Jag har försökt sluta.
Det är bara så att det är så mycket jag vill ha.
Och idag fångade jag det perfekta tillfället att få ytterligare några "objekt"!

Vi hade en fotograf på kontoret, hon kom från nån gratistidning och skulle göra nåt mindre reportage om hur en arbetsdag på ett bloggkontor ser ut. Det var när hon kom in till mitt rum och skulle fota mig och den nya tjejen som jag delar skrivbord med, som jag kom på det!
När vi skulle ta bilden höll min skrivbordskamrat i en väldigt fin ordförandeklubba som jag spanat in ett tag. Så precis när fotografen tar bilden, då tar jag klubban från henne! Hon ler, jag ler, för vem vill se arg ut på bild?! Det var så lätt!

Så jag frågade fotografen, vart ska du gå nu och hon sa att hon skulle till rummet bredvid. Och där sitter den andra nya tjejen och hon har planterat några väldigt söta små vårlökar som jag varit sugen på, så jag följde med in och föreslog att vore det inte lite fint om du på bilden höll i dina fina vårlökar som du planterade för ett tag sedan?! Fotografen tyckte det lät superbra eftersom numret var något av ett vårspecialnummer.
Så precis när hon tar bilden då plockar jag krukan ur hennes händer! Jag log, hon log, för självklart vill inte heller hon se ut som en surkärring på bild! Sen smet jag snabbt in på mitt rum och var alldeles genomlycklig för nu hade jag för ingenting alls fått två saker jag verkligen velat ha!