tisdag 3 mars 2009

Man blir ju f-bannad!


Hon förlorar vårdnaden om samtliga tomtar. Bara för att hon inte tror på allt dom säger!
Mitt i eländet fick vi en pratstund med "Maggan".

Hur känns det?
- Fruktansvärt, förtvivlat och förjävligt.
Vad ska du göra nu?
- Dra nåt gammalt över mig, typ nån säck, det finns det ganska gott om här i huset.
Varför förlorar du vårdnaden nu efter "alla dessa år"?
- Det är för att jag inte tror på allt vad dom säger, tomtarna. Men det betyder ju inte att jag inte är kapabel att ta hand om dom.
Vad är det du inte tror på?
- Ja, men det är så oerhört mycket pladder och struntprat! Som t ex att om man sätter gaffatejp på ett sår i pannan så blir man "hög", att "mörka män" skulle ha större du-vet-vad, att bäste man vinner, att postmannen alltid ringer två gånger, att sju saker byggde denna kropp, att efter regn kommer sol, att man ska ha rent mjöl i säcken, att Felix gör det godare. Massa sådant strunt, jag tror inte på det helt enkelt.
Kommer du skaffa nya tomtar?
- Lätt som en plätt. Ett liv utan tomte är väldigt tomt.

"Maggan" heter egentligen Elisabeth Olsson.