onsdag 18 mars 2009

Hej konsument: Stylist-indianen HoHo!


Vi lyckade få Indianen/stylisten HoHo att ta flöjten ut munnen och svara på några enkla och trevliga shoppingfrågor. Under året har vi bl a sett flera stylistjobb av HoHo i gratistidningen Rodeo och HoHo är också "mannen" bakom Karin Dreijers look i det extremt lättsamma Fever Ray-projektet.

Favoritgata: Drottninggatan.
Bästa mikromaten: Billys panpizza.
Bästa lunchställe: Café Stureplan.
Bästa konsertlokal: Globen. Och "stritan".
Här bjuder jag mamma på middag: Jensens Bøfhus.
Här bjuder jag pappa middag: Bishops Arms.
Senaste Stockholmsupptäckt: Att det är gångavstånd mellan Sturegallerian och Åhléns City.
Senaste sedda utställning: Barbieutställningen på Souk.
En bra gå bort-present: Kniv.
Favoritlyxartikel: Min ansiktskräm.
Läser just nu: Twilight.
Läser helst: Riktigt spännande och tjocka böcker som Harry Potter och Twilight.
Favoritråvara: Träd.
Favoritfärg: Blå, grön, gul, röd, lila, brun, orange, rosa, aprikos, ceris, prickig, randig, rutig och beige.
Favoritmärke: Jag gillar att handla på H&M, Bikbok, Gina Tricot och Asos.com.
Favoritskor: Mina Uggs.
Klädkonto per månad: 500-600 kr.
Motionerar: Simmar, dansar, spelar tennis och flöjt. Samtidigt.
Det dyraste jag köpt: Min dunjacka.
Favoritprodukt på apoteket: Halstabletter och nässpray. Men bara när jag är förkyld.
Lyssnar på: Coldplay och Queen.
Senaste gnolade: Coldplays Lost.
Senast köpta: Coldplay och Queen.
Mitt sämsta köp någonsin: Min dunjacka.
Dansar helst till: Coldplay och Queen.
Senaste impulsköp: Fjädrar och en dvd-film.
Senaste fyndet: Jag köpte fyra böcker och betalade för tre på Akademibokhandeln (Expediten såg inte den fjärde jag plockat åt mig).
Senaste secondhandfyndet: Ett par jättecoola röda solglasögon från 70-talet.
I dvd-spelaren/datorn: Gossip Girls och Familjen Macahan.
Användbar pryl: Flöjt.
Mode jag aldrig vill se igen: Magtröjor.
Värsta huvudbonaden: Pälsmössa.
Bästa huvudbonaden: Allt med fjädrar.
Favoritaccessoar: Långa halsband.
Bil/Transportmedel: Cykel.
Återvinner: Pantar burkar och flaskor.
Hejar på/håller på: HV71.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Täljer.