torsdag 12 mars 2009

Det har riktats kritik:


Många har blivit "helt chockade" när jag kommer in på klubbar. Men vet ni hur vanligt det är med bloggare på såna ställen? Det är vanligt. Faktum är att det finns ingen riktig lag på att bloggare inte får vistas på ställen där det t ex serveras alkohol och dansas till samtida musik. Nu är det så att klubbarna i sig har regler som säger att de inte vill ha bloggare där. Anledningen till att klubbarna inte vill ha bloggare där som köper "Fanta" är att det finns ingen marknad att tjäna på klubbesökande bloggare. Sprit och champagne kostar. Och då är inte bloggare den målgrupp som har pengar att betala för det.
Många säger också att jag svärtar ner t ex MUF och SSU för att jag som bloggare går på klubb och dricker "Fanta". För det första har jag aldrig sagt att jag är med i vare sig MUF eller SSU och för det andra vet jag inte. 

Visst, för hälsans och sinnets skull kanske inte nattklubbar är det bästa för mig. Eller jo, det är det faktiskt. Jag mår otroligt bra när jag får gå ut och bara slappna av och dricka öl, vin, sprit, bubbel, groggar, drinkar och shots. Jag har ofta flera saker att göra varje dag, är det då fel att jag går ut och slappnar av och roar mig och dricker öl, vin, sprit, bubbel, groggar, drinkar och shots?

Hoppas ni som riktat kritik nu förstår.