tisdag 2 mars 2010

Misslyckad middagsbjudning


Igår hade jag ett antal av de lite nyare (och yngre) tjejerna från kontoret hemma på middag. Det blev "sådär".
En timme innan dom skulle komma fick jag av någon anledning superpanik och började hyperventilera och kasta saker omkring mig. Kastade ut allt jag handlat till middagen genom fönstret! Efter ett tag svimmade jag.

Vaknade upp en kvart innan folk skulle komma. I matväg fanns inte så mycket att bjuda på, men jag tänkte att jag kunde mörka det hela med att på långbordet jag ställt upp, lägga ut min snygga lila långschal som jag köpte när jag i somras var på semester med några "exotiska" vänner jag träffade på en dansgrupp häromåret.
Lite här och var lade jag även några fina kottar som jag samlat på mig genom åren.
Att dricka fanns i alla fall lite kolsyrat vatten och en tetra tomatjuice, några dar gammal men ändå ganska god. Och matig.
Rundade av "mörkningen" med att placera ut några doftljus jag köpt billigt häromdan. Dom skulle lukta vanilj stod det på förpackningen, men dom luktade faktiskt mest...skit. Alltså "människoskit".

Men mörkningen gick inget vidare. Gick inte alls faktiskt.
Tryckt och olustig stämning från första till sista stund (en trekvart senare).
Det var hemskt att se så hungriga folk såg ut att vara.
Men, men, inte mycket göra.
Ska dock gå tillbaka med värmeljusen, faktiskt.