måndag 23 november 2009

Sture byter namn


- Hallåååååååååå! Vill bara säga att jag bytt namn!
- Oj, jaha.
- Hullerombuller.
- Va?
- Jag heter Hullerombuller nu.
- Oj.
- Ja, jag är jätteglad! Jättejättejätteglad!
- Jaha, grattis, då.
- Det var en indisk vän som hjälpte mig fylla i alla blanketter och allt blev tydligen rätt ifyllt för alldeles nu nyss kom papper som sa "grattis till ditt nya namn, du heter numera Hullerombuller"!
- hur kom du fram till Hullerombuller?
- Jag vet inte. Jag tror det var nåt jag drömde. Men som sagt, det har blivit mycket flummig musik på sistone och uteslutande väldigt stark indisk mat. Sånt spelar alltid in.
- Jo.
- Oj, nu känner jag att jag måste lägga mig och vila ett slag. Alldeles snurrig. Jag kom upp lite i varv av beskedet tror jag.
- Okej. hej då.
- Hej hej.