torsdag 12 november 2009

Deoderantutställningen!


Den har varit på gång ett bra tag nu (och nämnts både en och två gånger), men igår öppnade den, min deoderantutställning!
Som planerat ägde den rum på Skansen, men inte riktigt så som det var tänkt. Till att börja med var det lite mer off-season än jag planerat och killarna och tjejerna på Skansen hade inte riktigt tid att hjälpa till med att få det hela på plats. Men, men.
Fick i alla fall en helt okej plats och jag hade fria händer. Lyckades inte få med mig hela samlingen men i alla fall några väl valda deoderanter, inhandlade på mina många resor till framförallt Tyskland.

Som en kul grej hade jag även med mig min 60-liters limited edition-flaska med pump, som jag köpte direkt på fabriken i Frankfurt häromåret. Folk fick prova på, dock stod den lite dumt så det kom mest i ansiktet när man pumpade. Men den luktar väldigt gott, så vad är fel med att lukta gott i ansiktet?

Flera gick förbi och nickade gillande till utställningen och några kom fram och gav klapp på axeln.

På öppningen igår bjöds det på varm choklad och nachos.
Senare idag stänger utställningen för den här gången. Planen är nu att få utställningen utanför landets gränser. Samlingen är för stor för Sverige som flera bekanta har sagt till mig.