torsdag 5 november 2009

Ett samtal


- Jaha, vilka är ni? Hur kom ni in? Jaså, stod dörren på vid gavel? Jaha, men vad gör ni här? Jaså, ni kommer från internet. Jaha ja. Va? Vad jag gör? Nej, jag skriver ibland. Ibland långa texter och ibland superlånga texter. Dom handlar om allt möjligt. Tjejer. Döden. Glada tjejer. Roliga tjejer. Och jättemycket killar. Ibland bilar. Du vet, tut tut. Va? Varför jag skriver? Jag vet inte, vad ska jag annars hitta på? Jag fick en penna en gång när jag gick med i nån klubb och då började jag skriva med den och...

- Vilka är det där?

- Va, har du kommit upp?

- Vilka är det där?

-Dom kommer från internet. Dom ville prata lite tror jag. Vad det det ni ville? Ja, dom ville prata.

- Jag tror dom vill ligga.

- Sluta upp med det där. Klart dom inte vill.
Alltså det här är min kille och han bor under skrivbordet då och så har han det här lilla fönstret eller luckan eller vad man ska säga. Han brukar sova vid den här tiden, men han kanske vaknade av att vi pratade.

- Ja, det gjorde jag. Ni pratade väldigt högt. Och han där från internet har väldigt gäll röst.

- Förlåt oss.

- Han vill ligga.

- Nej, det tror jag inte. Vill du det? Nej, där ser du. Gå ner till dig nu igen, så kommer jag ner med kaffe och bulle, jag bakade innan.

- Jag vill att dom från internet ska gå.

- Varför det?

- Dom vill bara ligga.

- Nej, men det vill dom ju inte.

- Jo.

- Okej, det är nog bäst att ni gå. Ja. Men tack i alla fall. Det var kul att prata en stund. Och vill ni ha en bulle på vägen så finns det i köket, på diskbänken. Ta så många ni vill. Jag bakar hela tiden. Ja, hela tiden. Ja, när jag inte skriver med min penna då så klart. Baka, baka, baka. Sensuellt och sinnligt. Det gör mig nästan tokig.

- Gååå!

- Just det, gå. Ja ja. Hej hej. Hej då.