söndag 20 september 2009

Lurad!


Ha, ha så lurad jag blev i helgen!
Var på en riktigt trevlig företagspresentation i helgen, ett företag som skulle syssla med import/export och dom hade ett litet event på puben här nere.
Efter presenatationen var vi ett gäng som stod och småpratade.

Efter ett tag kom killen som stod bakom hela import/export-projektet fram och presenterade sig. Vi pratade länge och det blev en hel del skratt. Sen sa han "ska vi leka "Hela varvet-runt"?!" Ingen av oss hade en aning om vad det var, men det lät kul och gick ut på att man skulle plocka upp nåt man hade i fickan och så skulle dessa grejer liksom gå runt mellan oss alla.
Till just mig sa han, "men du som är så stor och stiligt bygd, du kan plocka upp allt du har i fickorna!"
Och nog plockade jag upp allt jag hade, för smicker, det biter på mig!

Alla saker snurrade runt, och där fanns mina nycklar, min plånbok med rejält med kontanter, ett fint etui med en nagel i, min skjorta, mina glasögon, mina strumpor och en liten batong.
Sen snurrade det väldigt fort och man blev liksom alldeles yr!
Och vips! så var han borta! Och även alla saker som snurrat runt!
Hur det gick till har jag inte en aning om! Men säkert gjort var det!

Och det tar inte slut där! För när jag sen så småningom vandrade hemåt barfota och närmade mig hemmet, då ser jag honom igen och jag ser hur han sladdar iväg i min bil med min fru och dom skrattar och tjoar! Han har humor också alltså!

Ja, vilken kille! Helt suverän!