torsdag 17 september 2009

Alla mot en



Som sagt, dansen kom igång och smörgåstårtan åts upp. Eller rättare sagt, det skulle vara en smörgåstårta men det blev nån marsipan-historia med lite syrlig grädde och texten på toppen var helt uppåt väggarna, faktiskt inte en bokstav rätt. Men det mättade ändå "hyfsat".

Men sen spårade festen ur av någon anledning. På nåt vis får man nog säga att chefen bär en del av skulden. Han satt på scen och började "gasta" och bli ganska aggressiv och efter ett tag kunde man urskilja "det är ditt, ditt, ditt fel att det blev fel tårta, du gör alltid fel, fel, fel!" samtidigt som han pekade med hela handen på mig.
På nåt vis fick han alla med sig och som en stor kör skanderade allla "jaaa, ditt fel, jaaa, ditt fel!"
Så där lät det ett bra tag och sen sa chefen "ut, ut, ut härifrån, men förklara dig först och be om ursäkt!"
Så vi gick ut och jag försökte förklara mig, men jag insåg ganska snabbt att det var lönlöst så jag drog mig därifrån.

Lite tråkigt avslut på en annars lyckad och fin dag.