fredag 18 februari 2011

Ska vi prata "blogging"?




Vi tänkte att det kan vara "vettigt" att berätta lite om hur en vanlig arbetsdag ser ut här på kontoret. Och också säga ett och annat om oss killar och tjejer här på bloggen.
Vi börjar med mig, jag som håller i rodret och som hojtar till om det mot förmodan nån gång blir fel.

Jag blev tidigt intresserad av "blogging" och de senaste sju åren har jag jobbat heltid som bloggare. Jag jobbar kontorstid, 11:00-14:00, men har också många kvällsinlägg på bloggen, ca 2 stycken i veckan.
Mitt kontor ligger i en korridor.

Blogging upptar en stor del av mitt liv, men jag försöker att vara med olika familjer (när jag känner för det), motionera (när jag känner för det) och även att titta lite på idrott på t ex tv (när jag känner för det). Jag har även ett stort intresse för tjejer.

Jag försöker att ha en lättsam inställning till blogging. Därmed inte sagt att jag inte tar det på allvar. Men det ska vara "skönt" att hålla på med det. Man måste kunna "garva".

På kontoret tycker jag om att ha det rent. Städat. Ingen "skit" som ligger. Det är lite som med människor, man vill inte behöva ta en massa "skit". Därför försöker jag vara själv för det mesta. Eller, jag är själv för det mesta.

Vad som är kul med "blogging" är att man har nåt att göra. Vad som är synd är att man inte träffar så mycket folk. Och det är väldigt sällan nån hör av sig. Det hade varit kul om det varit lite mer av det.

Vad som är tråkigt med mitt jobb är att man ibland måste såra andra människor, att man måste ta beslut som  är obekväma och drabbar andra människor. Som igår, t ex då var jag tvungen att ta beslutet att hänga ut en helt oskyldig på "nätet" med bild, personnummer och telefonnummer och allt, och kalla honom apa och dum och sånt. Sånt är ju obekvämt och det drabbar ju en helt oskyldig. Det är aldrig kul, men ibland bara måste man.

"Blogging" tycker jag har förändrats mycket under de senaste åren. Det har liksom blivit mycket "snabbare".
Det har även blivit kärvare ekonomiskt. Vi försöker dock tänka bättre strategiskt sett, fast vi vet verkligen inte hur, egentligen.

Så här ser en vanlig arbetsdag ut:
11:05 Kommer till kontoret, några minuter för sent
11:07 Kafferast
11:30 Googling
12:00 Lunch
13:00 Googling
14:00 Hemgång

Sen efter det brukar det bli att man gå till affären och handlar t ex mjölk, smör, nåt pålägg till smörgåsarna nästa dag.
Kommer sen hem, kollar om det har kommit någon post vilket det oftast inte har.
Äter nåt enkelt.
Duschar av mig för att allt ska kännas bättre, men det gör det så klart inte.
Kollar på lite idrott (på t ex tv:n).
Blir trött.
Somnar.
Ja, och sen vaknar jag och allt börjar om.