fredag 11 februari 2011

Ett sista inlägg



- Alltså kom igen nu! Nåt måste vi komma på! Det är ju ändå fredag och vi är professionella bloggare. Vi får ju betalt för det här!
- Tyvärr, jag är verkligen helt tom. Helt tom! Zero, null.
- Ingen?
- Skulle man inte kunna göra en grej med det här lysröret?
- Ja,  att det känner sig hett så här när det är fredag eftermiddag?
- Och sen?
- Jag vet inte riktigt faktiskt.
- Jag ser att jag har väldigt lite batteri kvar på datorn.
- Oj, jag med faktiskt.
- Men alltså, kan vi inte bara köra lite helgtips? Lista lite ställen som spelar skön musik, några ställen med billig bärs och kanske nåt tv-tips. Det är ju så många kanaler igång nu så ingen orkar välja i det enorma utbudet.
- Det skulle kunna vara en väldigt bra grej faktiskt, några bra tv-tips.
- Nåt förslag?
- Oj.
- Vet inte när jag såg nåt på tv senast överhuvudtaget.
- Har nån en tidning så man kan kolla?
- Nä, tyvärr. Och nu dog nätet också.
- F-n.
- Är det nån som känner dom som sitter i lokalen bredvid? Vi skulle kunna låna deras nät i så fall kanske.
- Nä.
- Har faktiskt aldrig sett nån gå in eller ut där någonsin.
- Inte jag heller, faktiskt.
- Vi kan springa ner till 7 Eleven och blogga därifrån.
- Men först måste vi komma på nåt.
- Kan vi inte sälja lite grejer?
- Jo, det är bra. Sätter vi låga priser så kan vi nog få ganska mycket trafik.
- Nån som har nåt då?
- Inte jag.
- Den här musen funkar inte så bra, så den skulle jag kunna tänka mig att lägga ut.
- 10 spänn?
- En tjuga tycker jag ändå.
- Ok.
- Nåt mer?
- Den här muggen kanske. Jag är ändå färdig med den.
- En tia.
- Ok.
- Tvn?
- Ja, för vi har ändå varken tidning eller nät.
- 200 spänn?
- Lite mer, va?
- Inte mer än 300.
- Ok.
- Skulle vi inte kunna lägga ut hela det här rummet?
- "Komplett bloggrum med inredning och teknikaliteter, 2000 spänn".
- Det är bra.
- Det går nog på direkten.
- Det borde räcka.
- Kan vi ta helg nu då?
- Fast vem går ner på 7 Eleven och lägger upp det?
- Det kan jag göra, måste ändå köpa remsa.
- Fast det går inga bussar idag, du vet, halka.
- Jaha. I så fall har jag nog inget ärende dit.
- Nån annan?
- Kan vi inte ta det på måndag istället? Då kanske vi har nät och så?
- Jo, det borde funka.
- Helg då?
- Ja, nu är det helg då.
- Bra.
- Tack för den här veckan då.
- Vi kom igång ganska bra ändå.
- Hyfsat.
- Fast vi glömde att modeblogga.
- Vi kör det på måndag.
- Lova?
- Lovar.