fredag 18 juni 2010

Veckans fråga: Vad tycker du om lördagens bröllopsjippo?


Kjell Österåker:
- Nä, men jag är nog egentligen varken för eller emot kungahuset som sådant. Men jag tycker att arrangemanget på lördag tar alldeles för stor plats. Det tycker jag. För varje lördag tar jag bilen in till stan för att äta korv på eftermiddagen. Lördag är min lediga dag och då tycker jag om att åka in till stan, men det går ju inte nu med alla avspärningar. Så det blir ingen korv på lördag. Och det tycker jag är lite synd, faktiskt.

Kjell Forell:
- Alltså, jag tycker verkligen brudparet är superfint, dom är verkligen så rätt för varann. Men jag tycker det är lite synd att arrangemanget liksom tar över hela stan. För lördagar är min lediga dag och då brukar jag åka buss in till stan och äta några korvar. Men det verkar inte som det går nu och det tycker jag är tråkigt.

Kjell Mjäll:
- Jag tycker vi ser en förskjutning på allt som anses viktigt här i livet och det märks i våran stad också givetvis. Egentligen tycker jag att, visst ska dom gifta sig, och visst är det kul att man gör en stor grej av det. Men jag gillar inte att allt annat liksom stannar upp och åsidoställs. T ex utgår jag från att det inte kommer vara möjligt för mig att åka in till stan och äta korv som jag alltid gör varje lördag. Det blir till att hitta på nåt annat, vad nu det skulle vara.

Kjell Kantarell:
- Nä, men jag bryr mig inte om sånt. Folk får göra vad dom vill, bara man har kul och inte mår dåligt, va. Jag gör det jag tycker är kul. Jag fiskar, jag dansar, jag ringer på min telefon. Fast det är klart, åka in och äta korv blir det nog inget med den här lördagen, fast jag alltid gör det varje lördag egentligen.

Kjell Lönnå:
- Nä, men det är väl härligt med de älskande och det fina brudparet?! Jag tycker hela stan blommar upp! Det är ju så man själv blir sugen på att gifta sig!
Men det är klart, att fast det är ett stort härligt arrangemang, så ska ju inte allt annat behöva stryka på foten. Jag gissar t ex att stans all korvkioskar inte kommer att kunna, eller kanske ens kommer att tillåtas, hålla öppet som vanligt, och det tycker jag inte alls är bra för jag brukar alltid ta mig in till stan på lördagar och äta några korvar. Så det är klart, helt lyckat är det inte, det här bröllopsjippot.

Kjell Schell:
- Ah, det är ett jävla skit det där. Dom bara ruffar åt sig pengar medan vi vi andra får gno och gno. Nä, skjut dom eller nåt eller åtminstone säg åt på skarpen. Och korvkioskerna stänger dom väl igen också då, va. Det är jävla skit för jag åker alltid in till stan och äter korv tills jag tröttnar, på lördagarna. Nä, så det är bara skit det där.