torsdag 3 juni 2010

Samtal med Henning Mankells frisör och stylist


Henning Mankell är otroligt superduktig på att skriva bra böcker. Det händer massa saker i dom och folk pratar och gör saker samtidigt.
Och nu ger han sig in i fashion- och stylistdjungeln och pekar med hela handen var skåpet ska stå.
Vi fick till ett litet samtal med hans frisör Bobby och stylist Michaela.

Bobby: Henning ringde, jag tror det var en måndag, och sa att han skulle ut på nån båtgrej och ville vara snygg i håret utifall att det var "chicks" med på båten. Direkt när han kom till salongen kände jag att jag ville göra extensions! Han har ett himla superfint ansikte som skulle bli helgulligt inramat av silverextensions!
Michaela: - Ja, det blev verkligen superlyckat!
Bobby: - Sen sa jag till honom att sova på blöta flätor och på morgonen krama i lite mjukt vax och skaka ut håret. Helt meningslöst, men kul! Och Henning tyckte det var "helvilt".
Michaela: - Ja, det låter verkligen superkul!
Bobby: - Sen körde jag rätt mycket talk i håret så det inte skulle se fettigt ut. Vi tog även ganska mycket Dust it från Schwarzkopf för att få lite volym. Men det gick så där. Sen körde vi gel, mousse, vax och till sist duschade vi ur allt. Fönade sen hårt och länge, duschade igen och handdukstorkade och sen var han supersupernöjd.
Och vilken superfin jacka du hittade, Michaela!
Michaela: -Ja, eller hur?! Det är en sån där tibetansk The Beatles-jacka!
Bobby: -Wow!
Michaela: - Yes.
Bobby: -Ok.
Michaela: -Yes. Blocket.
Bobby: -Ok.