tisdag 8 juni 2010

Jobbintervjuer

Inte för att det går särskilt bra här på bloggkontoret eller för att det behövs, men vi kände ändå att det var dags att nyanställa lite. Så igår och idag har jag suttit i ansträngande, men också inspirerande, jobbintervjuer.

Gårdagen började med en intervju med en supertrevlig tjej som sökte "allt-i-allo"-tjänsten. Vi funkade superbra ihop. Hon fick mig att skratta, jag fick henne att skratta. Efteråt kom jag inte ihåg så mycket av vad som hade sagts, men det kändes ändå bra.

Efter lunch så var det dags för ytterligare en intervju och faktiskt ytterligare en tjej som sökte "allt-i-allo"-tjänsten. Också supertrevlig, men efter ett tag började hon fråga mig massa saker, vem jag egentligen var och vad som förväntades av henne och vad jag hade jobbat med tidigare. Jag blev så klart lite arg och stressad och försökte därför trolla bort henne. Det lyckades tyvärr inget vidare.
Efter det kom jag ur fas och var inte sugen på mer intervjuer, utan jag sparade mig till idag. Och åter kändes det bra! Tre toppentjejer, glada och trevliga!

Först ut var en intiativrik tjej som sökte "allt-i-allo"-tjänsten och hon fick det att hetta till mest hela tiden med några skopor vatten. Behövde inte fråga henne så mycket utan jag kunde på nåt sätt läsa hennes person, väsen, tankar och aura.

Efter det var det dags för ytterligare en tjej som sökte "allt-i-allo"-tjänsten. Hon var lite mystisk och jag insåg att man var tvungen att ta till nåt specialknep för att få svaren ur henne. Så jag plockade fram min enorma kronärtskocka som var delvis äkta, delvis fejk.
Den fick igång henne. Hon svarade konstigt och roligt på allt! Och lite till! Toppentjej!

Sen strax innan lunch så var det dags för dagens sista intervju. En supermysig tjej som sökte "allt-i-allo"-tjänsten. Eller, det var inte en intervju, det var ett möte! Svaren kom som porlande vatten ur hennes supermysiga mun! En riktig toppenduktig toppentjej att anställa!

Otroligt inspirerande att träffa så mycket duktiga tjejer!