onsdag 2 juni 2010

Utburen. Från arbetet.


Du kanske har märkt att det skrivits alldeles för lite här på sistone. Jasså, nä hä, inte? I alla fall, vi har haft konflikt här på kontoret. Det är en av de nya killarna, eller ett par av de nya killarna... och några av tjejerna... och gamla "järngänget" och dom på ekonomin och även stora delar av ledningen och ja, det var alla, faktiskt...jo, alltså det är några som tycker att jag är "en sån oerhörd sopa". Dom tycker att jag ska ta mitt "pick och pack och åka hem och kinesa till du dör". Jo, dom sa så faktiskt.
Klart det är tråkigt att höra sånt. Men jag har försökt att jobba på som vanligt. Men nu ser det ut som att M.I.A.-inlägget blev mitt sista, för idag bar dom ut mig. Och mitt framför ögonen stod sen en låssmed och bytte lås till kontoret och alla fick ny uppsättning nycklar. Ja, utom jag då.

Ja ja, jag ska nog kunna hitta på nåt annat sen ändå. Kommer att bo hos "morsan" nu under sommaren tills jag hittar nån annanstans att vara. Det ska bli kul, hon lagar så gott "käk". Och så har hon tv också. Det blir nog en hel del "dumburken" i sommar, kan jag gissa. Repriser och sånt. Långfilmer. Nyheter. Dokumentärer. Sport. Familjeunderhållning. Barnprogram. Lördagsnöje. Väder. Serier. Extrainsatta program. Lite allt möjligt.