måndag 11 januari 2010

Trollis!


Idag hade vi återigen lite härlig underhållning till lunchen och dagen till ära hade vi en helt suverän trollkarl på besök mellan 12.00 och 12:45. Han hette Raymond tror jag och han var som sagt, helt suverän!
Och i hans helt klart vassaste trolleri hade jag en betydande roll!

Han kom fram till mig och sa, "ta ett spelkort ur högen, håll det i handen och tänk på det om du känner för det, oavsett vilket så ska jag göra så att det stiger en gardinlängd upp ur ditt huvud och ditt meningslösa hjärta ska jag förvandla till ett par pennor som sticker upp ur fickan på din tröja".
Jag vet ju att det finns trollkarlar som kan göra helt otroliga saker, men i det här fallet tänkte jag att nej, det här lyckas du inte med, gosse.

Gissa då min förvåning när jag inser att det upp från mitt huvud stiger en gardinlängd "från förr" och mitt hjärta blir till ett par pennor som hänger lite slappt från min bröstficka!

Dessutom gjorde han min långärmströja till en trekvartsärmströja, gjorde mig delvis flintskallig, tömde min plånbok, gjorde så att delar av min kropp styvnade, gav mig massa karies och såg till att få mig sparkad från jobbet!

Ja jisses, helt suverän kille! Och hela tiden tänkte jag, fan, det här skulle morsan ha sett och det här borde man verkligen fota.