onsdag 27 januari 2010

Killkväll


Ikväll har vi varit ett gäng på åtta killar hemma hos nya killen på kontoret och haft killkväll. Jättemysigt! Han bodde verkligen helmysigt och kunde verkligen inreda! Häftiga kuddar lite här och var och supersköna fina grytlappsvantar mm mm.
Och han hade sytt en supersnygg randig flagga i regnbågens alla färger, och den virade han in mig i när vi alla dansade efter kaffe och tårta.

Men innan dess bjöd han på mackor av alla de slag! Först åt vi flera ostmackor var, och på några av dom lade vi skivad färsk gurka. Riktigt gott och fräscht.
Sen blev det leverpastejmackor med skivad färsk gurka även på dom. Under hela kvällen drack vi mjölk (förutom kinesen som började här för ett tag sedan, som drack te).
Gud vad vi åt hela gänget, kan jag lova!

Vi hade jättemysigt även fast vi inte pratade direkt mycket. Eller vi pratade inte alls, när jag tänker efter, för alla var så inne i ätandet. Och det var kul att få ha en sån här kväll, där maten fick stå i fokus.

Vid det här laget, efter massa ostmackor och leverpastejmackor, började i alla fall jag bli ganska mätt. Men då plockade han fram ett helt paket med skivad kokt skinka, och det är nog mitt bästa pålägg! Så då var det "på' t" igen som gällde...och tre stycken skinkmackor blev det till slut!!
Behöver jag säga att jag var proppmätt efter det...?

Sen satt vi ganska tysta och lite frånvarande hela gänget i hörnsoffan och jag tror till och med jag nickade till ett tag.

Men sen kom han och överraskade med kaffe och tårta! Sockerkaka med massa grädde och sån där karamellglasyr. Mums!
Efter det var jag faktiskt tvungen att gå och kräkas, och kräktes ganska mycket faktiskt, vilket ju inte var så konstigt, när man tänker på hur mycket man mumsade i sig under kvällen.
Nya killen var supergullig och kom och baddade min panna mm efter att jag hade kräkts.
Och sen blev det dans för hela gänget. Vi dansade säkert i en halvtimme och efter det var vi ganska "slutkörda" allihop. Var och en gick hem till sitt.

Det enda lite konstiga på hela kvällen var att när jag kom hem så insåg jag att jag inte hade hade några byxor på mig!? Skjorta, jacka och ett smalt skärp. Att jag inte hade frusit om ballen när jag gick hem?! Mycket märkligt.