onsdag 15 april 2009

Att ragga tjejer


Idag var jag iväg och hade en föreläsning på ett företag som jobbar med rengöringsprodukter. Och arrangemanget var inte helt lyckat. Föreläsningen vars ämne jag valt,  handlade om "att ragga tjejer". Egentligen var jag inplockad för att prata om helt annat, men jag kände för att prata om andra ämnen, som jag ändå kan ganska bra.

Vad som var lite misslyckat var att det bara var tjejer, eller snarare "damer", bland åhörarna, som var fyra till antalet.

Men jag körde ändå på och bjöd på knep som att "skjuta till" några kronor när ett "schysst ragg" just ska betala sin öl (om man är ute på pub), eller sin kaffe (om det är på café eller lunchrestaurang) eller tipsa om nåt bra på menyn (om det är på restaurang). 
Jag berättade vidare att man har allt att vinna om man "avslöjar" att man är bra på att smeka men att man heller inte är rädd för att ryta till när det behövs och att en riktig "raggare" alltid låtsas vara "upptagen" med annat, t ex rensa sin eller någon annans plånbok, skälla ut någon på telefon, vara väldigt länge på toaletten eller bara skratta/gråta för sig själv i ett hörn.

Och nej, jag fick inte med mig någon av åhörarna.