torsdag 19 februari 2009

Nu har jag varit ute och "tjuvlyssnat"!


Tunnelbanan Stockholm, grön linje, strax innan station Hötorget
Kille 1: Okej, men kul att ses! Nu ska jag av här. Ska till Åhléns och handla lite heminredning.
Kille 2: Okej, men då är det bättre att du går av vid T-Centralen och tar uppgången i riktningen vi kommer ifrån.
Kille 1: Jaha! Ja, men då går jag av vid nästa då, va?
Kille 2: Ja. Förresten, har du lust att ligga nån dag?
Kille 1: Jo, det ska väl funka.
Kille 2: Hörs då!
Kille 1: Ja, ring bara så ligger vi nån dag då.

Utanför Åhléns City, Stockholm
Man: Har du en cigg eller?
Kille:  Nej, tyvärr.
Man: Ja ja, men tack ändå.
Kille: Det är lugnt.
Man: Du känner inte för att ligga, förresten?
Kille: Tja, det skulle väl vara okej.
Man: Kul!
Kille: Här, nu, direkt?
Man: Funkar med mig.
Kille: Visst.

Innanför Åhléns City, Stockholm
Man: Finns det chans att man får ligga?
Kvinna: Ja, kanske.
Man: Kul!
Kvinna: Betala dina grejer, så kan vi åka upp och äta bricklunch. Så får vi se sen.
Man: Visst.

Längst fram i kön, populärt "uteställe" i närheten av Åhléns City, Stockholm
Man/vakt: Hur var det här då?
Kille: Jag är ganska full, faktiskt.
Man/vakt: Okej. Åka hem kanske?
Kille: Ja, tror det, faktiskt.
Man/vakt: Okej. Men kan jag komma hem till dig sen och ligga?
Kille: Ja, det funkar. 
Man/vakt: Kul!
Kille: Ses sen då.
Man/vakt: Ja, hej så länge.
Kille: Hej, hej.