tisdag 17 februari 2009

Fiskbulla', fiskbulla', fiskbulla', bara för att jag fick...


Ja, det blev att ligga i, i helgen som gick. Träffade en av Abbafabrikens trevligaste anställda som sedan 2003 kört heltid på fiskbulleavdelningen. Vi hade en "bra" kväll. Och jag gick inte lottlös därifrån, utan fick med mig ansenlig mängd av hela deras fiskbullesortiment! Därför känner jag att som "tack" kan jag inte annat än att bedöma hela sortimentet. Ja, en liten konsumentvägledning, helt enkelt!

Fiskbullar i skaldjurssås
Har en smak som passar dig som vill ha lite smak av skaldjur. Samt fiskbulle. Tycker du inte om smak av skaldjur, ska du nog "hoppa över" denna varianten.

Fiskbullar i dillsås
Har en smak som passar dig som vill ha en smak av dill. Samt fiskbulle. Om du däremot inte tycker om en smak av dill finns det bättre alternativ, t ex...

Fiskbullar i räksås
Passar dig som vill ha en mild räksmak, men inte dig som inte vill ha räksmak till dina fiskbullar. Passar ej heller dig som kanske tom kräks av räksmak. Även denna variant har dessutom smak av fiskbulle.

Fiskbullar i buljong
Passar dig som vill ha den klassiska smaken av buljongfrukten. Om du däremot inte tycker om buljongfrukten, då ska du inte satsa på denna variant.

Laxbullar i västkustsås
Passar dig som tycker att lax känns "rätt". I den här varianten "presenteras" dom i en sås gjord av någon från västkusten, gissningsvis från Göteborg.

Laxbullar i citronsås
Passar perfekt om du fortfarande tycker att lax känns "rätt" men samtidigt djupt inom dig också känner att citron är lite "ballare". Dock ska du undvika den här varianten om du har svårt för t ex lax och citron. Även här är en av "huvudsmakerna" fiskbulle.

Om du är en som verkligen tycker om fiskbullar, då ska du läsa "noga" nu. För, för, för jag lottar ut "hela skiten". Jag har mest småätit av sortimentet, så det mesta finns kvar att "smaska på". Allt jag kräver är att du är dig själv. Är du det, då kan du hämta upp en riktig "Bamselåda" nånstans mellan hägg och syrén. Du känner igen lådan genom att jag så gott jag kunnat, skrivit "fiskbullar" ganska stort på samtliga sidor av "Bamselådan".