fredag 20 maj 2011

Hos personalchefen



- Vad bra att ni kunde komma.
- Ingen fara. Vi hade ändå inget särskilt att göra.
- Okej. Jo, nya chefen från Göteborg har bett mig att kolla på vad alla här bloggar om. Så man liksom kan kan se en tråd i olika grupperingar här och kanske se vad vi gör bra och vad vi kan ändra. Och just ni två har en oerhört hög frekvens av vad jag skulle vilja kalla larvbloggande.
- Larv?
- Ja.
- Hur då?
- Ni vet, enorma penispriser, herrsamlag, konstiga resor och sånt.
- Fast det är sånt vi gör.
- Men i erat kontrakt står det att ni ska live-blogga.
- Live-blogga?
- Ja, ungefär vara där det händer nåt kul och liksom rapportera på direkten. På studs.
- Jaha. Där måste det har blivit nåt missförstånd. Det där har vi aldrig hört.
- Många av era kollegor rapporterar ju väldigt fint om foto, konst och magasinskultur och sånt. Tror ni inte att ni skulle kunna göra det också?
- Men dom vill också bara ligga.
- Ligga?
- Ja, det säger dom hela tiden. Att dom vill ligga.
- Det tror jag inte riktigt. Det är väldigt duktiga bloggare många av dom.
- Gå ner och fråga så får du se.
- Det tror jag inte att jag behöver.
- Men det vill dom. Det vet vi.
- Men ska vi säga att ni i alla fall testar att skriva lite fint så där då om mode eller nåt sånt? Han nya killen har ju bloggat väldigt fint om Åsa Moberg till exempel.
- Fast varför ska vi det? Hur kul är det? Vi vill bara resa runt och ligga. Och prata med vanligt folk.
- Men försök i alla fall. Ni får några modemagasin här och så kan ni skriva lite fint om fotot eller nåt. Försök.
- Vilken skit! Mode?
- Maila mig imorrn. Så snackar vi mer sen. Okej?
- Nej. Vi håller inte på med sån skit. Det får du göra själv, det där.
- Okej, okej. Ni få gå nu, jag måste ringa lite. Men maila mig imorrn.
- Vi går nu. Vi har gjort en stor skål med caesarsallad som jag bjuder på. Kom du också.
- Tack, men nej, jag har med mig matlåda.
- Jaha, vadå?
- Eh, va? Jo, falukorv tror jag. Och makaroner.
- Ha ha. Falukorv...
- Gå nu. Och maila mig imorrn.
- Ha ha, falukorv!