onsdag 6 oktober 2010

Nya killen på kontoret lyfter skrot

















- Alltså, den där får du egentligen inte lyfta från bordet. Den ska ligga där.
- Jasså?
- Den har alltid legat där.
- Alltid?
- Ja, faktiskt, alltid. Det var en vacker, gammal indian som jobbade här förr, som lade den där. Kan du lägga tillbaka den nu. Det känns inte riktigt bra det där.
- Inte?
- Nä.
- Nej.
- Nej?
- Nä.
- Varför inte det?
- Ser du hur högt jag kan lyfta den?
- Det där är väl inte så fasligt högt, ett par decimeter.
- Jo, men om jag säger att jag egentligen bara är 7-8 centimeter lång?
- Ja, det är klart, då är det ett ganska rejält lyft.
- Precis.
- Men jag vill ändå att du lägger tillbaka den.
- Det kan jag inte, min arm har låst sig.
- Jo, fast...
- ...och jag kommer att dö om jag släpper den, för jag har fastnat och kommer att ramla och den kommer att krossa mig och jag kommer att dö på direkten.
- Okej. Du, jag går och fika så länge.
- Okej.
- Adjö.
- Adjö. Fast det är skit att du lämnar mig här att dö.
- Jo, fast jag måste pinka också.
- Okej. Du vet att jag är ny här, va?
- Jo.
- Så det gör ju inte så mycket att jag dör, faktiskt.
- Nä, precis. Okej då. Jag måste kila nu.
- Okej. Hej då.
- Hej svejs.