fredag 22 oktober 2010

Dubbelstrut


Jaha, kväll igen. Vad ska man hitta på? Jag vet inte. Kom hem för ett tag sedan, klädde av mig. Jag har tänkt lite på döden, fast på ett positivt sätt. Att när man dör, ja, då dör man. Det är inget att vara ledsen för.

Jag var sugen på glass, en dubbelstrut. Men det finns tyvärr inget som heter dubbelstrut. Det fick bli två vanliga strutglassar samtidigt istället. Fast egentligen var jag sugen på en dubbelstrut. Det här var mest äckligt.

Jag tycker om nästan allt som är dubbelt. Man känner sig inte så ensam då. Det enda dubbla jag inte gillar så mycket är dubbelotur. När man drabbas av det brukar det inte gå så bra.

Och varm är jag också. Trots att det nästan är nere på noll ute, så svettas jag. Och luktar äckligt också. Tur att man är ensam. Jag menar för sig själv.

En sa en gång till mig att "du är en glad kille du". Det är jag nog, faktiskt. Tycker det känns ganska bra fast det inte är det. Man kan ha kul. Man kanske inte har det, men man kan ha det. Om man har tur.

Nä, nu äter jag upp glassarna och sen släcker jag. Roligare än så här blir det inte. Det har det aldrig blivit.