måndag 23 augusti 2010

Säljes: Vintage gladiatorsandaler


Sommaren är nästan slut, men det är inte därför jag säljer mina vintage gladiatorsandaler.

Anledningen till att jag säljer detta unika objekt är att allt sedan jag införskaffade dom, har dom andra killarna här på kontoret som jag "varit med", alla drabbats av syfilis, eksem, svidande sår, hemoroider, svedd hy, gonorré och diverse allergier!

Gladiatorsandalen är i trevlig allroundmodell med klart modestuk. Skorna har flera spännen som skapar en skön gladiatorkänsla. Skinnet är brunt och kommer med största sannolikhet från ett djur. Jag köpte dom av en stilig trollkarl på e-Bay för några år sedan. Han hade deltagit i en utgrävning av gamla romarriket i ett område runt Borås för ett tjugotal år sedan, och då gjort detta unika (och väl bevarade) fynd.

Givetvis medföljer ett äkthetsintyg när du köper dessa vintage gladiatorsandaler och även ett foto som visar när sandalerna bärs av en äkta romare (som utifrån vad bilden visar, kan sägas verka vara lite arg eller i skojartagen).