onsdag 25 augusti 2010

Ettan på listan över tidernas bästa covers: Streaplers gör svensk version av Da Doo Ron Ron


Bra text som gör att man blir glad, men också lite nostalgisk.
Favoritrad: Det kommer nya låtar nästan varje dag, men gamla låtar har nåt visst, det anser jag.


Jag gillar alla låtar som det svänger om
Och denna gamla klassiker är en av dom
Det var '63 som den först var me'
Den låter lika bra
När jag hör den nu på nytt ida'

Varenda gång jag hör den ler jag lite grann
På sextiotalet skrevs det skön musik minsann
Det var '63 som den först va' me'
Den låter lika bra
När jag hör den nu på nytt ida'

The Crystals hette tjejerna som sjöng den först
Phil Spector producerade den och han var störst
Det var '63 som den först va' me'
Den låter lika bra
När jag hör den nu på nytt ida'

Det kommer nya låtar nästan varje dag
Men gamla låtar har nåt visst, det anser jag
Jag gillar alla låtar som det svänger om
Och denna gamla klassiker är en av dom