tisdag 21 juli 2009

Familj åkte på semester - hade inte så kul som dom tänk sig. Resebolaget vägrar återbetala dom!


En jättetrevlig och helt suverän familj åkte på semester nu i juli månad under två veckor till härliga Italien, men hade inte så kul som dom planerat. Mamman:
"Vi gjorde allt man ska göra. Åt, sov, duschade, försökte skratta, försökte ibland även hålla oss för skratt (vilket var lättare), åt glass, satt tysta på trång och (av trafik) högljudd servering. Ja, vi gjorde allt vi kunde. Man kan säga att vi "gav järnet". Men vi hade inte mycket kul, nej nästan inget kul alls. 

Och flygbolaget vägrar betala tillbaks några som helst pengar. Vilket känns oschysst. Jag menar, när jag nån gång då och då köper en kofta på Åhléns som inte känns "rätt" när jag kommer hem, så kan jag lämna tillbaks den dagen därpå och få pengarna tillbaka eller byta den mot en roligare produkt. Men flygbolagen har tydligen sina egna regler. Jag hoppas verkligen dom kommer att ha det skittråkigt och få mycket sjukdomar resten av sina liv.

På bilden ser ni förresten vår dotter, min man och jag själv. Och "ludret" till höger var en som min man träffade en kväll när han var ute på en sextimmarspromenad. Dom hade jättemycket gemensamt, bland annat hade dom lika många bokstäver i sina förnamn. Så hon följde med hem till Sverige och ska bo här ett tag."