måndag 6 juli 2009

"Det luktar äckligt av randig gubbe på kontoret"


- Du, Lisbet, när jag skulle blogga innan idag hittade jag ett litet utkast från i morse.
- Okej..?
- Jag har skrivit ut det. Så här står det: "Varje dag när jag kommer till kontoret vill jag bara hem direkt för det luktar så äckligt av randig gubbe". Just snyggt. Har du skrivit det?
- Nej...
- Dina initialer står där. 
- Okej...
- Har du verkligen skrivit "varje dag när jag kommer till kontoret vill jag bara hem direkt för det luktar så äckligt av randig gubbe"?
- Alltså, det var inte så jag skrev. Eller, det var inte så jag menade.
- Ja, men nu står det så.
- Ja, jag ser det.
- Väldigt olyckligt.
- Ja...men...
- Men hjälper inte. Hade jag inte varit en riktig karl hade jag mycket väl kunnat bli ledsen. Men nu är jag bara förbannad. Vad ska vi göra åt det här tycker du?
- Oj, jag vet faktiskt inte. 
- Jag vill att du hundra gånger i rad säger "varje dag när jag kommer till kontoret bli jag alltid ledsen för jag vet att jag förr eller senare måste dra mig hemåt, trots att det luktar så gott av randig gubbe".
- Okej. Fast hundra gånger är väldigt många gånger...Och...
- Nu diskuterar vi inte det här nåt mer. Jag går och bajjar och sen när jag är klar med det, så kör vi.