torsdag 14 maj 2009

Heldag med nya killarna på kontoret


Idag är jag iväg med två nya killar på kontoret. Det är en grej jag alltid kör med nyanställda. Grejen är att vi åker iväg ut i skogen och gör grejer som får står som symboler för hur det faktiskt är att vara bloggare. 

På bilden ser ni mig stå på en sten ute i en sjö. Med det vill jag visa att livet som bloggare kan vara väldigt ensamt. Men också att det är lite som zenbuddhism. Och att man måste övervinna "tankens bromsar". Som här då, när jag står på en sten ute i en sjö, så är det lätt hänt att jag tänker: "Hur i hela fridens namn kommer jag härifrån?" eller "jaha, då var man fast på en sten ute i en sjö". Men istället ska man tänka "ja, jag står här på en sten ute i en sjö men nu vill jag in till land så då ser jag till att ta mig in till land". 
Bägge killarna har varit ganska passiva hela förmiddagen och jag har stått här på stenen i lilla sjön ganska länge nu. Men det känns som att "det går in i dom" på nåt sätt. Och jag tror att jag ska lyckas ta mig härifrån.