tisdag 17 januari 2012

Siffrorna talar sitt egna otydliga språk.



Vi har tappat rätt mycket personal senaste tiden. Faktum är att arbetsplatsen av flera har bedömts så oattraktiv och ovärdig att dom valt att sluta och gå ut i arbetslöshet utan vare sig någon ersättning eller ny sysselsättning som väntar.
Därför kände jag mig tvungen att samla alla kvarvarande till ett slags uppsamlingsmöte och framförallt försöka hålla kvar alla dom yngre duktiga killarna här på bloggen.



Och jag tror det gick riktigt bra!
Jag visade massa statistik som jag inte visste alls vad den visade och ingen annan förstod det heller, men det skapade en slags förvirring som i sin tur skapade en slags förlamning. Så ett tag till blir dom nog kvar.
Efter det delade jag ut lite priser (till alla i personalstyrkan, massa fina och lite enklare saker jag hittade i lokalen, som t ex en vänsterträtoffel, häftstift och en videobandspelarsladd).



Dessutom sjöng jag 7-8 låtar om hur glad jag är (trots strul med magen) och en möjligen lite för lång (14 minuter) låt om hur kul det är att blogga. Rimmade (mer eller mindre) alla låtarna igenom.

Sen efter det hade jag tänkt att vi skulle kolla på en film tillsammans (Die Hard), men jag fick aldrig videospelaren att funka. Så istället sa jag att vi kunde köra halvdag idag och det slog väl ut: alla var därifrån under minuten!