söndag 19 september 2010

Fulbokad


Blev bokad till ett event nu i helgen, en bit utanför stan. Det var i ett stort så kallat "kontorskomplex", med extra allt, fontän, pool, glasväggar och palmer. Fint värre, helt enkelt.
Dom bokade in mig hela helgen och vi kände hela kontorsgänget att det här, det skulle innebära en verklig utvecklingsfas för oss! Gud vad bra, tänkte vi!
Men nu har jag avverkat hela helgen här snart, är fortfarande kvar, för jag är bokad fram till midnatt.
Och inte en endaste människa har synts till. Inte. En. Endaste.
Nyckeln till kontoret låg i en liten ask utanför entrén med en liten lapp: "Kör så det ryker!" Kör vadå? Och vart? Och hur får man det att ryka när man är alldeles själv och ingen som hejar på? Detta är verkligen skit!

Och nån mat har jag inte fått i mig. Det enda som funnits tillgängligt är kaffeautomaten i en av korridorerna och därifrån har det blivit alldeles för mycket, så nu börjar jag se snurrigt och känna mig yr och illamående. Baddat mig med en fuktig handduk jag hittade på toaletten, vilket i alla fall mildrar yrseln en aning.

Jag är glad att det snart är midnatt, men jag är också besviken, så klart. Hade ju massa att ge: bra tips om hur du får din dator 100 procent snabbare på fem minuter, tips på bra lådviner, trolleriet med "bollarna", höghastighetsvindrickning, osthyvlingstrixet, strippen, mm mm.

Sen har jag funderat över ett slags dolt budskap, för nyckeln satt nämligen fast i ett lite gay-igt lädersnöre (som doftade kraftigt av vanilj, hud och svett) och med en kycklingfot fäst i andra änden. I lädret kan man ana några bokstäver: "th..i..k..y h.. b..n b..tw...n l...gs.
Fattar så klart ingenting.
Ja, ja, två timmar kvar, sen hem. Sova, äta, duscha och sen aldrig, aldrig, aldrig mer event.
Jävla skit.