torsdag 22 januari 2009

Visste du att jag...


... numera återvinner frityrolja, som jag använder då och då, som blir till naturbiodiesel till mina egna transporter? Nä, det visste du inte.

... har druckit ekologisk mjölk sedan 1995? Nä, det visste du inte.

... använder koldioxidmätare som känner av hur många "gäster" som finns i bostaden och som anpassar ventilationen? Nä, det visste du inte.

... serverar cirka 10 miljoner koppar ekologiskt och miljömärkt kaffe årligen till folk jag inte känner särskilt väl? Nä, det visste du inte heller.

Utöver det vill jag säga att jag ser allvarligt på nutidens "miljöproblem". Jag anser att samhället måste utvecklas "hållbart". Det innebär att vi ska tillgodose våra behov idag utan att "äventyra" kommande generationers möjligheter att tillgodose sina. Därmed måste alla vara beredda att "förändra" invanda beteenden såsom att bajsa, duscha och äta. Är du sugen på att hoppa på "tåget", maila mig!