onsdag 24 augusti 2011

Jättesöt kille död



Idag gjorde jag en tråkig upptäckt här på kontoret.
Det var när jag gick ner i källaren för att hämta nytt papper till kopiatorn som jag fann nya killen som började hos oss strax innan semestern. Det var inte mycket med honom, försökte ändå med några första hjälpen-grejer, men till inte särskilt mycket nytta.
Samtidigt drog jag mig till minnes att han på fredagen när vi alla gick på semester, sa att han skulle ner i källaren och städa och plocka i ordning. Och han hade i alla fall fått till det väldigt fint, har nog aldrig varit sån ordning på grejerna kan jag säga! Hittade vad jag sökte på momangen.

Lite synd är det trots allt, för han var både söt och hjälpsam. Men tack och lov finns det hur många söta och hjälpsamma killar som helst, "där ute". Många av dom har jag listade med namn, adress och telefonnummer.

Jag gick ändå till chefen och sa att det är inte så kul när sånt här händer och att det beror på att vi har för mycket att göra, så vi inte hinner reflektera kring om nån arbetskamrat inte synts till på ett tag. Han sa att "vi ska kolla på det", och det kändes så himla bra. Hade bra flyt sen resten av dagen.